wtorek, 24 listopada 2015

Czy mam niską samoocenę? Krótki test.

Poniżej znajduje się krótki test na niską samoocenę. Czy Ciebie też to dotyczy?





  1. Nic mi się nie udaje, jestem beznadziejny/na.
  2. Ciężko mi podjąć decyzję, zawsze odkładam to na ostatnią chwilę, gdyż boje się, że będzie błędna.
  3. Każda krytyka mocno mnie rani.
  4. W niczym nie jestem dobry.
  5. Często nie podejmuję nowych wyzwań z obawy przed niepowodzeniem.
  6. Nawiązywanie nowych kontaktów wywołuje we mnie lęk.
  7. Wśród nowo poznanych osób czuję się niepewnie.
  8. Często krytykuję siebie, zwłaszcza jeśli coś mi się nie uda.
  9. Dobrze czuję się kiedy ktoś dokładnie mówi mi co mam robić.
  10. Mam problemy z odmawianiem innym.
  11. Jestem przerażony na myśl o wystąpieniach publicznych.
  12. Często przepraszam i się nadmiernie tłumaczę. 
  13. Nadmiernie przejmuję się opinią innych na mój temat.

Czy czytając te zdania kiwałeś potakująco głową? Mnie możesz oszukać, ale siebie nie, dobrze wiesz co Ciebie dotyczy, a co nie. Jeśli na więcej niż połowę odpowiedź brzmi "Yhym, to o mnie" znaczy, że najprawdopodobniej masz problem z niską samooceną. Nie martw się, dotyczy to wielu osób. Nie musisz żyć z niskim poczuciem wartości przez całe życie! Zbudowanie wysokiej samooceny jest możliwe, jednak nie stanie się to z dnia na dzień. To czasochłonny proces i jednocześnie dość prosty. Trzeba tylko chcieć! To jak, spróbujemy?
Unknown

"Trudne dzieciństwo nie usprawiedliwia. Ono zobowiązuje" Katarzyna Enerlich

Podobne posty

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.